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* "every stone news, you find it here: information of its members, its musicans and their wives, ex wives, partners and children ...."

* Los Stones son más que una banda de rock , los Stones son un estilo de vida!

* The Stones are more than a rock band, the Stones are of life style !
ANDREW LOOG OLDHAM

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martes, 29 de noviembre de 2016

The Rolling Stones revelan los secretos detrás de su nueva oferta musical " Blue & Lonesome" : 'Con este álbum mi deseo se ha hecho realidad' (Entrevista)


LOS STONES REVELAN TODO ...


¿Qué transmite Blue & Lonesome sobre los Stones ?


KEITH RICHARDS : Encapsula todo lo que nos propusimos hacer como banda. Así que, después de 50 años, finalmente hemos hecho un álbum que es 100% blues. Aunque no nos olvidemos, llevamos a 'Little Red Rooster" de Howlin Wolf a la cima de las listas en 1964. Todo lo que he querido poder decir es ' lo hice  '. Con este álbum mi deseo se ha hecho realidad.


¿Cómo se transformó este proyecto desde un álbum de originales en covers?

MICK JAGGER : Cortamos algunas canciones nuevas, pero fueron las covers las que ganaron. Hicimos un blues, luego otro, luego otro. Le dije OK, vamos a volver mañana y hacer más. Este álbum es un homenaje a nuestros músicos favoritos, gente que nos influyo en la música. Esa fue la razón por la que empezamos como banda. Para mi generación es el equivalente de los niños blancos suburbanos haciendo rap. Es tan culturalmente lejos de su propia experiencia. Éramos proselitistas  de la música de blues. Al final eso es lo que todavía estamos haciendo.

CHARLIE WATTS : Es muy difícil escribir canciones. Aquí, en lugar de hacer una sola canción, harías tres o cuatro. Y al día siguiente haces otros tres. Nadie se molestó con reanudar - no fue concebido como un álbum.

¿Cómo seleccionaste las canciones del álbum?

MICK : El primero fue Blue & Lonesome. Todo el mundo lo tocó  con mucho brío, como lo decían en serio. Tuve que irme a casa y mirar mi colección. ¿Qué podemos hacer mañana? Traté de escoger los que no eran demasiado familiares para los fanáticos del blues. No son las que hemos hecho una y otra vez. Traté de encontrar algo ligeramente oscuro, para hacer las opciones de la canción tan variadas como sea posible - ritmos diferentes, diferentes emociones, sentimientos diferentes, diferentes firmas de tiempo.


KEITH : Acabo de seguir el entusiasmo de Mick. Estaba dejando que el hombre rodara. Yo estaba manteniendo los dedos cruzados para que Mick no se aburra a mitad de camino - "¿estamos haciendo cortes de blues?" Una vez que se puso en marcha, era fascinante ver. Nunca lo he visto tan intenso en ponerlo en marcha  y hacerlo bien y también lo hace mucho más parte de la banda de lo que suele suceder. Algunas de las cosas que no tocabamos desde los días del club. Fue bastante increíble. Cada vez que me preguntaba si podía recordar cómo cayó una canción, me di cuenta de que no tenía que hacerlo. Mis dedos estaban recordando. Tenía esa hermosa libertad al respecto.


¿Tuviste que reaprender estas melodías, o la memoria entró en juego?


RONNIE : Algunos de los títulos eran nuevos para mí, como Ride 'Em Down. Luego había unos que conocía de oído. Otros eran "dame la llave y el arreglo y yo estoy listo". Una opción inusual fue Little Rain. Lo uso como una canción de cuna para mis niñas gemelas.


Las cuatro canciones de Little Walter implican mucha armónica. Mick, ¿estabas preparado para eso?


No toco mucha armónica en mi vida. Soy realmente perezoso. Si hubiera sabido que iba a hacer esto, habría estado practicando durante semanas. No es un instrumento muy difícil. La única cosa sobre él, no es como una guitarra o un teclado donde usted puede ver lo que estás haciendo. No puedes ver los agujeros. Sólo puedes sentirlos con tu lengua.


KEITH : Mick realmente está golpeando sus puntos en este tema; Es el único que puede tocar armónica de esta manera. Mucha gente se olvida de que es un músico serio.


Eric Clapton toca en  I Can’t Quit You Baby and Everybody Knows About My Good Thing. ¿Cómo llegó a bordo?


RONNIE : Ese fue otro giro simple del destino. Él era  "wallflower" mientras estábamos tocando una de nuestras propias canciones. Le preguntamos si le gustaría tocar en un par de temas. Sus manos le estaban doliendo en ese momento. Hizo una canción de estilo de dedo. Creo que Eric sobresale cuando toca con los Stones. Algo mágico sucede. Es el alivio de no ser el líder de la banda y llamar a todos los disparos. Le encanta eso.


A principios de los sesenta, los Stones popularizaron el blues, introduciendo a los fans estadounidenses en su propia cultura musical. El Blues sigue siendo un género marginado. ¿Dónde está la audiencia de este álbum?


DON WAS (PRODUCTOR) : La primera vez que escuché el blues fue a través de los Stones. Pensé que inventaron el blues. Creo que habrá algunos jóvenes hoy que no saben sobre el blues y escucharán este álbum y querrán saber más sobre él. Es una bofetada de frescura en un mundo de locura programada.


¿Considerarías excavar más canciones viejas para una secuela?


KEITH : Yo haría cualquier cosa otra vez mientras el impulso viniera de dentro de la banda . Los Stones  nunca planean nada; en Blue & Lonesome sólo nos unimos. Nunca digamos que deberíamos hacer el volumen dos o debemos hacer un álbum country. Con los Stones, las cosas pasan. Si tienes suerte y los micrófonos están calientes y todo el mundo está encendido, entonces tomalo mientras puedas.


Entrevista de Edna Gunderson : Gracias ! 


 The Rolling Stones reveal the secrets behind their new musical offering "Blue & Lonesome" : 'With this album my wish has come true' (Interview)


THE STONES REVEAL ALL...



What does Blue & Lonesome convey about the Stones?


KEITH RICHARDS:  It encapsulates everything we set out to do as a band. So, after 50-odd years, we’ve finally made an album that’s 100 per cent blues. Although let’s not forget, we took Howlin’ Wolf’s Little Red Rooster to the top of the charts in 1964. All I’ve ever wanted to be able to say is ‘I passed it on’. With this album my wish has come true.


How did this project morph from an album of originals into covers?


MICK JAGGER : We cut a few new songs but it was the covers that won out. We did one blues, then another, then another. I said OK, let’s come back tomorrow and do more. This album is a homage to our favourite musicians, people who kicked us off in playing music. That was the reason we started a band. For my generation it’s the equivalent of suburban white kids doing rap. It’s so culturally far away from your own experience. We were proselytisers of blues music. In the end that’s what we’re still doing.


CHARLIE WATTS : It’s bloody hard to write songs. Here, instead of grinding out just one song, you’d do three or four. And the next day you do another three. Nobody bothered with retakes – it wasn’t conceived as an album.


How did you select the songs on the album?


MICK:  The first one was Blue & Lonesome. Everyone played it with a lot of verve, like they really meant it. I had to go home and look at my collection. What can we do tomorrow? I tried to pick the ones that were not overly familiar to blues fans. They’re not the ones we’ve done over and over. I tried to find slightly obscure ones, to make the song choices as varied as possible – different rhythms, different emotions, different feels, different time signatures.


KEITH:  I just followed Mick’s enthusiasm. I was letting the man roll. I was keeping my fingers crossed Mick didn’t get bored halfway through – ‘What are we doing cutting blues?’ Once he got going, it was fascinating to watch. I’ve never seen him so intense on putting it down and getting it right and also making it much more part of the band than usually happens. Some of the stuff we hadn’t played since the club days. It was quite amazing. Whenever I wondered if I could remember how a certain song went, I realised I didn’t have to. My fingers were remembering. It had that beautiful freedom about it.


Did you have to relearn these tunes, or did the memory kick in?


RONNIE : Some of the titles were new to me, like Ride ’Em Down. Then there were ones I knew by ear. Others were ‘give me the key and the arrangement and I’m ready’. An unusual choice was Little Rain. I use it as a lullaby for my little twin girls.


The four Little Walter songs involve a lot of harmonica. Mick, were you prepared for that?


MICK:  I don’t play much harmonica in my life. I’m really lazy. If I’d known I was going to do this, I would have been practising for weeks. It’s not a very difficult instrument. The only thing about it, it’s not like a guitar or a keyboard where you can see what you’re doing. You can’t see the holes. You can only feel them with your tongue.


KEITH : Mick is really hitting his spots on this record; he’s the only one left who can play harmonica like this. A lot of people forget what a serious musician he is.


Eric Clapton plays on I Can’t Quit You Baby and Everybody Knows About My Good Thing. How did he come aboard?

RONNIE: That was another simple twist of fate. He was a wallflower while we were cutting one of our own songs. We asked him if he would like to play on a couple of covers. His hands were hurting at the time. He did one song finger-style and one on slide. I think Eric excels when he plays with the Stones. Something magical happens. It’s the relief of not being the band leader and calling all the shots. He loves that.


In the early Sixties, the Stones popularised the blues, introducing American fans to their own music culture. Blues remains a marginalised genre. Where’s the audience for this album?


DON WAS (PRODUCER) : The first time I heard the blues was through the Stones. I thought they invented the blues. I think there will be some young people today who don’t know about the blues and will hear this album and want to know more about it. It’s a slap of freshness in a world of programmed madness.


Would you consider digging out more old songs for a sequel?


KEITH : I would do anything again as long as the impulse came from within the band. The Stones never plan anything; Blue & Lonesome just came together. Never say we should do volume two or we should do a country album. With the Stones, things just happen. If you’re lucky and the mikes are hot and everybody’s on, then catch it while you can.


 Interview by Edna Gunderson THANKS 









domingo, 27 de noviembre de 2016

Jack Daniel’s : 150 años de whisky, tradición y rock’n Rolling Stones


 La historia de una marca , que este año,  celebra su siglo y medio de vida. En la nota, detalles de sus orígenes , en Tennessee, su evolución a lo largo de los años,  y su eterno vínculo con la música y los Rolling Stones 

Aunque cada género musical o artista particular tienen su relación con alguna bebida o estupefaciente, no hay una más fructífera , que la celebrada entre el licor más famoso , hecho en Estados Unidos,  y la banda, mas grande del planeta, The Rolling Stones y otras bandas de musica en general. Aquí detalles de la sagrada unión.

La historia de la marca desde su nacimiento en Lynchburg, Tennessee, en 1866

Los orígenes de Jack Daniel’s , se remontan a Lynchburg, Tennessee, a mediados del siglo XIX. Jasper Newton "Jack" Daniel , era el menor de diez hijos , del matrimonio entre Lucinda Cook y Calaway Daniel. De acuerdo con el archivo,  de la biblioteca estatal de Tennessee, su fecha de nacimiento es el 5 de septiembre de 1846. Sin embargo, existen otras fuentes,  que afirman que nació en 1949. En las venas de Jack , corría sangre de diversas partes , del las islas británicas. Su abuelo, Joseph "Job" Daniel, había emigrado de Gales,  a principios de siglo; estaba casado con una mujer de Escocia. Además, tenía antepasados escoceses e irlandeses.

Antes de cumplir su primer año de vida, la madre de Jack falleció. Su padre volvió a casarse,  y tuvo otros tres hijos. Al poco tiempo, murió en la Guerra Civil, de manera que Jack terminó de criarse en un orfanato. En su adolescencia, un sacerdote llamado Dan Call,  comenzó a llevar a Jack , a una destilería. Desde un primer momento, Jack tuvo gran interés sobre esta industria , y comenzó a ser conocido como “Call’s Master Distiller”. Entre otros aspectos, aprendió con gran precisión , el Lincoln County Process, también conocido como charcoal mellowing.

 En 1866, Jack decidió abrir su propia destilería y la bautizó como The Jack Daniel’s Distillery. Su éxito fue casi inmediato,  y conquistó el paladar del público. En 1884, Jack abrió su famosa destilería : Cave Spring Hollow, ubicada en Lynchburg, Tennessee. De esta caverna emergían 800 galones de agua por minuto desde debajo de la superficie, que provenían de un manantial que se destacaba por su pureza. La falta de sedimentos,  es la característica diferencial a Jack Daniel’s frente a sus competidores. Jack había comprado la propiedad,  donde estaba la caverna en 2.148 dólares, cifra que para ese entonces representaba una fortuna.

El origen del famoso “Old No. 7”,  que las botellas de Jack Daniel’s  llevan en su botella , es que el 7 era el número otorgado,  por el gobierno a su destilería. Posteriormente, el estado , modificó este nomenclatura y Jack Daniel’s pasó a ser :la número 16  del distrito 5, en lugar de ser : la número 7 del distrito 4. Sin embargo, la compañía siguió utilizando el “Old No. 7” como marca, ya que contaba con una reputación muy consolidada.


En los comienzos del siglo XX, la popularidad de Jack Daniel’s ya era muy importante. Pero su fama,  aumentó cuando recibió la medalla de oro al “whisky más fino”,  en la Feria Mundial de Saint Louis de 1904. Esta convención,  tenía como objetivo mostrar,  las últimas innovaciones en ciencia y tecnología,  de todo el planeta. Cuando comenzó el evento, Jack Daniel’s no era el favorito , a ganar el premio entre los 24 candidatos que participaban, pero su calidad y la personalidad de Jack , fueron decisivas para adjudicarse el galardón. Una vez culminado el evento, Jack regresó a Tennessee y fue recibido con múltiples propuestas comerciales. En esta feria mundial , también se presentaron , el emblemático juego de los parques de diversiones conocido , como “la vuelta al mundo” y los “hot dogs”, tal como se ofrecen en nuestros días.


Jack nunca se casó, ni tampoco tuvo hijos. Sin embargo, siempre mantuvo a sus sobrinos , bajo su protección. Entre ellos se destacó Lemuel "Lem" Motlow, que se encargaba de la contabilidad de la destilería. En 1906, Jack sufrió un accidente en uno de sus pies, lo que provocó que le dejara la destilería a Lem,  un año más tarde. Jack nunca pudo recuperarse de la lesión, que empeoró con el tiempo,  y fue la causa de su muerte en 1911.

 La vida después de Jack

Luego de la muerte de Jack, Lem Motlow y su hermano menor Jess´,  quedaron al frente de la compañía. Lem era el encargado de los negocios mientras , que Jess se ocupaba de la destilería, y llevaba el cargo de “master distiller”. Juntos enfrentaron dos grandes retos: la prohibición alcohólica y la Gran Depresión económica.

En 1910, el estado de Tennessee , aprobó una ley que prohibía la destilación alcohólica, determinación que anulaba la producción legal de Jack Daniel’s. Tras un par de apelaciones, la compañía se vio obligada , a mudar sus procesos de producción a Saint Louis, Cincinnati y Birmingham. Los problemas continuaron , ya que al poco tiempo en Alabama, estado donde se encontraba la destilería de Birmingham, comenzó a correr una ley similar de prohibición , que se extendió a nivel nacional en 1920. La compañía , tuvo que enfrentar momentos extremadamente conflictivos,  que se potenciaron con la crisis financiera , de la década de 1930. Sin embargo, en 1933 se anuló la ley nacional , y Jack Daniel’s pudo volver a operar con normalidad, si bien la ordenanza se mantuvo en Tennessee,  y la destilería recién pudo reabrir sus puertas en 1938.

En 1941, Lem Tolley, uno de los sobrinos nietos de Jack, remplazó a Jess Motlow,  en el cargo de master distiller. Durante 1942 y 1946, la compañía tuvo que suspender nuevamente sus operaciones, debido a que el gobierno de Estados Unidos,  prohibió la producción de whisky , a causa de la Segunda Guerra Mundial. En 1947, una vez culminado el conflicto bélico, Jack Daniel’s reanudó sus actividades.

 Ese mismo año, la marca tuvo su primer gran encuentro,  con la música. Frank Sinatra, quien para aquel entonces,  ya era muy popular, se encontraba en un bar de Nueva York,  indeciso por qué trago beber. El conductor de TV Jackie Gleason,  le hizo una sugerencia, entonando la siguiente frase: “Jack Daniel’s. That’s a good place to start”. Desde entonces, Sinatra se enamoraría de este whisky. El músico comenzó a proclamar,  a favor de la marca y en muchos de sus recitales podía verse un Jack Daniel’s,  en la base de su micrófono.

Según cuenta el mito, cuando Sinatra falleció en 1998, fue enterrado junto a una botella de Jack Daniel’s. Dean Martin, un famoso actor y cantante estadounidense de los 50, escribió la frase “I love Vegas like Sinatra loves Jack Daniel’s” en su canción “I Love Vegas”.

Durante la primera mitad de la década de 1950, la compañía concentró sus esfuerzos de comunicación,  bajo el concepto “You ought to taste Jack Daniel’s”. Sus piezas publicitarias, se basaban en mostrar al whisky , como una bebida para ser disfrutada en eventos sociales. Una de sus campañas más reconocidas de la época, funcionó bajo el claim “Man to man, the good word gets around”.

 Jack Daniel’s y el rock´n Rolling Stones

El destino de la marca , cambiaría para siempre en 1956. Jack Daniel’s fue adquirida por Brown-Forman Corporation, que para que aquella época , ya era una gran corporación. En su cartera de productos, contaba con el whisky Old Forester y otras bebidas blancas de renombre.

 En 1964, Jess Gamble se convirtió , en el cuarto master distiller de Jack Daniel’s, el primero en no pertenecer a la familia del fundador. Este periodo , fue un tanto dificultoso para la compañía , y Gamble duró tan solo dos años en su cargo.

Uno de los logros , más significativos de su gestión,  fue una campaña publicitaria , que contribuyó a formar la icónica marca en “blanco y negro” de Jack Daniel’s.
 Un periodista contemporáneo , de una revista de Nashville, la definió de la siguiente manera: “Con una sofisticación contradictoria, estos avisos llaman la atención,  como una vieja fotografía de Abraham Lincoln”.

Gamble fue reemplazado,  por Frank Bobo en 1966. Su gestión se basó en que Jack Daniel’s , dejará de ser un simple whisky , del sur de Estados Unidos,  para convertirse en una marca mundialmente reconocida. Bajo sus directivas, Jack Daniel’s llegó a ser , sinónimo de guitarras eléctricas y aumentó su consumo en nuevos targets.

A mediados de los 60 comenzó la invasión del rock británico en Estados Unidos, con numerosas bandas que cruzaban el océano para conquistar al público con sus pegadizas melodías. En muy poco tiempo, The Rolling Stones,  y otras bandas británicas , se convirtieron en el ritmo de moda. En sus giras, las bandas no solo adoptaron la pasión estadounidense por el blues, sino también por el auténtico whisky estadounidense , simbolizado en Jack Daniel’s.

 Curiosamente fueron dos bandas inglesas las que, a nombre del rock, le declararon su amor a JD: Led Zepellin y Rolling Stones. Ambas tachadas en su momento,  de oscuras y satánicas, hallaron en el concepto Jack Daniel’s la identidad ruda, misteriosa y mística , que los separaría de los conceptos del hippismo , con los que no comulgaban. A ellos no les interesaba ningún movimiento social o salvar al mundo, sino sus propias y pretenciosas existencias de rockstars,  rodeados de drogas, mujeres, alcohol y abrigos de piel , como de señora millonaria. Justo era el espíritu setentero de desencanto por tantas promesas incumplidas desde el poder, pero también hacia adentro, de los mismos movimientos musicales redentores. “En San Francisco nadie quería expandir su conciencia, sino drogarse como fuera”

 Jack Daniel’s también tuvo sus primeras apariciones,  en el cine. En 1978, en la película Animal House , el personaje interpretado por John Belushi,  toma de una botella de la marca. En una escena de Dawn Of The Dead, película de George A. Romero , de 1978, varios de sus protagonistas , se emborrachan con un Jack Daniel’s.

 
La modernización de la marca

En 1988, comenzaría una nueva era para Jack Daniel’s, cuando Jimmy Bedford , se convirtió en el nuevo master distiller. Bedford contaba con la particularidad , de haber nacido en Lychburg, Tennessee, la misma ciudad donde se originó el Jack Daniel’s. En base al éxito , que había logrado su antecesor , en las dos décadas anteriores, sus esfuerzos se basaron , en la innovación y modernización de la marca.

A pocos meses de asumir, Bedford lanzó el whisky “Gentleman Jack”, más costoso , que el Jack Daniel’s tradicional. El mismo , se encuentra disponible , hasta nuestros días,  y se caracteriza por ser más suave, con cierto aroma a caramelo y vainilla.

Otro de los objetivos de la marca,  fue acercarse a las barbacoas estadounidenses , y todo el ritual,  que rodea la cocción de la carne. En 1989 se desarrolló la primera edición del :  “Jack Daniel’s World Championship Invitational Barbecue”, en Lynchburg.

En 1990 se festejaron los 125 años de Jack Daniel’s, con una campaña publicitaria,  que buscaba resaltar , las raíces de la compañía. Entre otras acciones, se lanzó una botella especial , que recreaba la primera presentación de la marca de 1866. El relanzamiento de antiguas botellas,  y la creación nuevos packagings , continuó en los siguientes años: “1895 Replica” (1992), “Barrelhouse No. 1” (1994), “Tennessee Bicentennial” (1996) y “Jack Daniel’s Monogram” (1998).

En 1997, Jack Daniel’s dio a conocer,  una nueva variedad de whisky titulada “Single Barrel Select”, que era aún más costosa , que el “Gentleman Jack” y es un clásico vigente hasta nuestros días.


La recta final hacia los 150 años

El comienzo del nuevo milenio , mostró a Jack Daniel’s en una etapa,  muy madura como marca. Su vínculo con la música,  era algo casi natural , y la bebida tenía fanáticos en todo el planeta.
La agencia Arnnold Worldwide,  estuvo al frente,  de gran parte de la creatividad publicitaria de Jack Daniel’s,  en esta década
.

En 2003, la agencia desarrolló una campaña muy simple,  a nivel gráfico pero con titulares , que resaltaban el espíritu de la marca. Algunas de las frases que podían leer eran: “The next best thing to a backstage pass” o “How the good days earned their reputation”. Un año más tarde, apareció una nueva campaña,  con una estética en blanco y negro,  que parecía extraída de los 50 o 60. La misma contó con bromas muy sencillas,  con titulares como “Paris got fashion, we got whisky”.

A mediados de la década, Jack Daniel’s comenzó a interesarse por el automovilismo. En 2005, selló un acuerdo , para patrocinar al equipo Richard Childress Racing de NASCAR, vínculo que duró hasta 2009. La estrategia fue imitada en Australia, patrocinando a dos equipos de Supercars Championship,  entre 2006 y 2015.

En 2008, Jeff Arnett se convirtió , en el nuevo master distiller de la compañía, remplazando a Jimmy Bedford, quien ocupó el cargo,  por 25 años. Arnett conserva su posición , hasta nuestros días. Uno de sus primeros objetivos , fue comenzar a ampliar,  la línea de productos de la marca. En 2011, se introdujo la variedad “Jack Daniel’s Tennessee Honey”, que tal como su nombre lo indica, contiene agregados de miel. En 2015, apareció el “Jack Daniel’s Tennessee Fire”, cuenta con un sabor más fuerte,  y una gran presencia de canela. Ese mismo año,  también vio la luz el “Single Barrel Rye”.

Este año Jack Daniel’s , celebra sus 150 años de vida, para lo cual ya lanzó , una edición especial de aniversario y desarrolló campañas conmemorativas , en diversas partes del planeta.
Un siglo y medio de vida, que demuestran que a Jack Daniel’s el añejamiento le sienta cada vez mejor , como a nosotros : The Rolling Stones

colaboró en Estadistica : "Shine Line", Gracias!


Jack Daniel's : 150 Years of Whiskey, Tradition and Rock'n Rolling Stones

 The history of a brand, which this year celebrates its century and a half. In the note, details of its origins in Tennessee, its evolution over the years, and its eternal bond with music and the Rolling StonesAlthough each musical genre or particular artist has its relation with some drink or narcotic, there is no more fruitful one, than the one celebrated between the most famous liqueur, made in the United States, and the band, bigger of the planet, The Rolling Stones and others Bands of music in general. Here details of the sacred union.

The history of the brand since its birth in Lynchburg, Tennessee, in 1866

The origins of Jack Daniel's, date back to Lynchburg, Tennessee, in the mid-nineteenth century. Jasper Newton "Jack" Daniel, was the youngest of ten children, from the marriage between Lucinda Cook and Danielway Calaway. According to the archive of the Tennessee State Library, his date of birth is September 5, 1846. However, there are other sources, who claim that he was born in 1949. In Jack's veins, blood was flowing from various parts , Of the British Isles. His grandfather, Joseph "Job" Daniel, had emigrated from Wales, at the beginning of the century; Was married to a woman from Scotland. It also had Scottish and Irish ancestors.

Before his first year of life, Jack's mother died. Her father remarried, and had three other children. Soon after, he died in the Civil War, so Jack finished raising in an orphanage. In his teens, a priest named Dan Call, began to take Jack, to a distillery. From the outset, Jack had great interest in this industry, and began to be known as "Call's Master Distiller". Among other things, he learned with great precision, the Lincoln County Process, also known as charcoal mellowing.


 
In 1866, Jack decided to open his own distillery and baptized it like The Jack Daniel's Distillery. His success was almost immediate, and conquered the public's palate. In 1884, Jack opened his famous distillery: Cave Spring Hollow, located in Lynchburg, Tennessee. From this cavern there emerged 800 gallons of water per minute from below the surface, which came from a spring that stood out for its purity. The lack of sediment, is the characteristic differential to Jack Daniel's in front of its competitors. Jack had bought the property, where the cave was $ 2,148, a figure that by then was a fortune.

The origin of the famous "Old No. 7", which Jack Daniel's bottles carry in their bottle, is that 7 was the number awarded, by the government to their distillery. Later, the state modified this nomenclature and Jack Daniel's happened to be: the number 16 of district 5, instead of being: number 7 of district 4. However, the company continued to use the "Old No. 7" as a brand , Since it had a very consolidated reputation.In the early twentieth century, the popularity of Jack Daniel's was already very important. But his fame increased when he received the "finest whiskey" gold medal at the 1904 Saint Louis World's Fair. This convention aimed to showcase the latest innovations in science and technology across the globe. When the event began, Jack Daniel's was not the favorite, to win the prize among the 24 candidates involved, but his quality and personality of Jack, were decisive to win the award. Once the event was over, Jack returned to Tennessee and was greeted with multiple business proposals. In this world fair, also presented, the emblematic game of the amusement parks known, as "around the world" and the "hot dogs" as they are offered today.

Jack never married, nor did he have children. However, he always kept his nephews, under his protection. Among them was Lemuel "Lem" Motlow, who was in charge of accounting for the distillery. In 1906, Jack suffered an accident on one of his feet, which caused him to leave the distillery to Lem a year later. Jack could never recover from the injury, which worsened over time, and was the cause of his death in 1911.


 Life After Jack

 After Jack's death, Lem Motlow and his younger brother Jess, were in charge of the company. Lem was in charge of business while Jess was handling the distillery, and held the position of "master distiller." Together they faced two great challenges: the alcohol prohibition and the Great Economic Depression.

In 1910, the state of Tennessee passed a law prohibiting alcohol distillation, a determination that annulled Jack Daniel's legal production. After a couple of appeals, the company was forced, to shift its production processes to Saint Louis, Cincinnati and Birmingham. The problems continued, as soon after in Alabama, where the Birmingham distillery was located, a similar law of prohibition, that extended nationwide in 1920, began to run. The company had to face extremely conflicting moments, which Were boosted by the financial crisis of the 1930s. However, in 1933 the national law was annulled, and Jack Daniel's was able to resume normal operations, although the ordinance remained in Tennessee, and the distillery was only able to reopen its Doors in 1938.

In 1941, Lem Tolley, one of Jack's nephews grandchildren, replaced Jess Motlow in the position of master distiller. During 1942 and 1946, the company had to suspend its operations again, because the United States government prohibited the production of whiskey, because of World War II. In 1947, once the war ended, Jack Daniel's resumed his activities.

That same year, the brand had its first great encounter, with music. Frank Sinatra, who by then was already very popular, was in a bar in New York, undecided why I bring drink. The TV driver Jackie Gleason, made a suggestion, chanting the following phrase: "Jack Daniel's. That's a good place to start. " Since then, Sinatra would fall in love with this whiskey. The musician began to proclaim, in favor of the brand and in many of his recitals could see a Jack Daniel's, at the base of his microphone.

According to the myth, when Sinatra passed away in 1998, he was buried next to a bottle of Jack Daniel's. Dean Martin, a famous American actor and singer of the 50, wrote the phrase "I love Vegas like Sinatra loves Jack Daniel's" in his song "I Love Vegas".

During the first half of the 1950s, the company concentrated its communication efforts, under the concept "You ought to taste Jack Daniel's". Their advertising pieces, were based on showing the whiskey, like a drink to be enjoyed in social events. One of its most recognized campaigns of the time, worked under the claim "Man to man, the good word gets around".


 Jack Daniel's and rock´n Rolling Stones 


 The fate of the brand would change forever in 1956. Jack Daniel's was acquired by Brown-Forman Corporation, which by then was already a large corporation. In its portfolio of products, it had the Old Forester whiskey and other white drinks of renown.

 In 1964, Jess Gamble became Jack Daniel's fourth master distiller, the first not to be part of the founder's family. This period was a bit difficult for the company, and Gamble lasted only two years in his position.One of the most significant achievements of his management was an advertising campaign, which helped form Jack Daniel's iconic "black and white" brand.

 
A contemporary journalist from a Nashville magazine called it "In a contradictory sophistication, these notices attract attention, like an old photograph of Abraham Lincoln."

Gamble was replaced by Frank Bobo in 1966. His management was based on that Jack Daniel's, will stop being a simple whiskey, of the South of the United States, to become a recognized world-wide mark. Under his directives, Jack Daniel's became synonymous with electric guitars and increased its consumption in new targets.

In the mid-1960s began the invasion of British rock in the United States, with numerous bands that crossed the ocean to conquer the public with their catchy melodies. In a very short time, The Rolling Stones, and other British bands, became the rhythm of fashion. In their tours, the bands not only adopted the American passion for the blues, but also for the authentic American whiskey, symbolized in Jack Daniel's.

 Curiously, it was two English bands that, on behalf of the rock, declared their love to JD: Led Zepellin and Rolling Stones. Both of them, obscure and satanic, found in the Jack Daniel's concept the rude, mysterious and mystical identity that would separate them from the concepts of hippism, with which they did not receive communion. They were not interested in any social movement or save the world, but their own pretentious stock of rockstars, surrounded by drugs, women, alcohol and fur coats, like millionaire lady. It was just the seventies spirit of disenchantment with so many unfulfilled promises from power, but also from within, of the same redemptive musical movements. "In San Francisco no one wanted to expand their conscience, but to get high on drugs"


 Jack Daniel's also had his first appearances, in the movies. In 1978, in the film Animal House, the personage interpreted by John Belushi, takes of a bottle of the mark. In a scene from Dawn Of The Dead, movie of George A. Romero, 1978, several of its protagonists, get drunk with a Jack Daniel's.

The modernization of the brandIn 1988, a new era would begin for Jack Daniel's, when Jimmy Bedford became the new master distiller. Bedford had the peculiarity of being born in Lychburg, Tennessee, the same city where Jack Daniel's originated. Based on the success achieved by his predecessor in the previous two decades, his efforts were based on innovation and modernization of the brand.

Within a few months of assuming, Bedford threw "Gentleman Jack" whiskey, more expensive than the traditional Jack Daniel's. The same, is available, until today, and is characterized by being softer, with some caramel and vanilla.

 Another goal of the brand, was to approach American barbecues, and all the ritual, which surrounds the cooking of the meat. In 1989 the first edition of "Jack Daniel's World Championship Invitational Barbecue" was held in Lynchburg.

In 1990 Jack Daniel's 125 years were celebrated, with an advertising campaign, which sought to emphasize, the roots of the company. Among other actions, a special bottle was launched, which recreated the first presentation of the 1866 brand. The relaunch of old bottles, and the creation of new packagings, continued in the following years: "1895 Replica" (1992), "Barrelhouse No , "Tennessee Bicentennial" (1996) and "Jack Daniel's Monogram" (1998).


In 1997, Jack Daniel's unveiled a new variety of whiskey titled "Single Barrel Select", which was even more expensive, than the "Gentleman Jack" and is a classic in force to this day.


 The final stretch to 150 years

 The beginning of the new millennium, showed Jack Daniel's in a stage, very mature as a brand. His link to music was something almost natural, and the drink had fans all over the planet.The Arnnold Worldwide agency was in charge of much of Jack Daniel's advertising creativity in this decade..

In 2003, the agency developed a very simple campaign, at the graphic level but with headlines, which highlighted the spirit of the brand. Some of the phrases they could read were: "The next best thing to backstage pass" or "How the good days earned their reputation". A year later, a new campaign appeared, with an aesthetic in black and white, that seemed extracted of the 50 or 60. The same one counted on very simple jokes, with holders like "Paris got fashion, we got whiskey".

By the middle of the decade, Jack Daniel's became interested in motorsports. In 2005, he signed an agreement to sponsor NASCAR's Richard Childress Racing team, which lasted until 2009. The strategy was replicated in Australia, sponsoring two Supercars Championship teams between 2006 and 2015.

In 2008, Jeff Arnett became the company's newest distiller, replacing Jimmy Bedford, who held the position, for 25 years. Arnett retains his position, to this day. One of its first objectives, was to begin to expand, the brand's product line. In 2011, the "Jack Daniel's Tennessee Honey" variety was introduced, which as its name implies, contains honey aggregates. In 2015, "Jack Daniel's Tennessee Fire" appeared, has a stronger flavor, and a large presence of cinnamon. That same year also saw the light "Single Barrel Rye".

This year Jack Daniel's celebrates its 150th anniversary, for which it has already launched a special anniversary edition and has developed commemorative campaigns in various parts of the world.A century and a half of life, which show that Jack Daniel's aging is feeling better, as we: The Rolling Stones


Collaborated in Statistics: "Shine Line", Thanks!













miércoles, 23 de noviembre de 2016

Auriculares inspirados en los Rolling Stones (Argentina)


Noblex, lanzó  la linea de Headphones “Satisfaction”,  inspirados por The Rolling Stones. Entre sus principales funciones, brindan una respuesta de frecuencia de 20Hz-20000Hz, impedancia de 30 Ohms , y sensibilidad de 105dB.

Cada uno de los lados del headphone, posee el diseño gravado , de la lengua roja, icono de The Rolling Stones . Para los más rockeros, incorporan un estuche llamado “Punch”,  con los colores y diseño de esta edición especial.

En cuanto a su estética, cuentan con un cuerpo metálico negro, texturizado. Sus almohadillas , recubiertas de cuero ecológico , cuentan con un tamaño mayor,  que evita que ingrese sonido ambiente y sus driver de 40MM , garantizan un excelente aislamiento sonoro,  y unos graves únicos , que hacen honor a la banda. Incorporan micrófono,  para utilizarlo como manos libres , y comando a distancia,  para atender llamadas, y función Play/Stop, adelantar o retroceder música en reproducción,  tanto en teléfonos con sistemas Android , o IOS.
Este nuevo lanzamiento, llega al mercado , en la previa de la presentación de:  “Blue & Lonesome”, el nuevo álbum de estudio , con el que la banda celebra,  más de medio siglo sobre los escenarios.

Los nuevos Headphones ya se encuentran disponibles , en las principales cadenas de retail del país,  a un precio sugerido de $1.499.


Headphones inspired by the Rolling Stones (Argentina)
 

Noblex, launched the "Satisfaction" Headphones line, inspired by The Rolling Stones. Among its main functions, they provide a frequency response of 20Hz-20000Hz, impedance of 30 Ohms, and sensitivity of 105dB.

Each side of the headphone, has the engraved design, red tongue, icon of The Rolling Stones. For the most rockers, they incorporate a box called "Punch", with the colors and design of this special edition.

As for its aesthetics, they have a black metal body, textured. Its eco-leather-covered ear pads have a larger size, which prevents ambient noise and 40MM drivers from entering, guarantee excellent sound isolation, and unique bass that honor the band. They incorporate microphone, for use as hands-free, and remote control, to answer calls, and Play / Stop function, forward or rewind music playback, both on phones with Android systems, or IOS.


This new release, comes to the market, in the preview of the presentation of "Blue & Lonesome," the new studio album, with which the band celebrates more than half a century on stage.


The new Headphones are already available, in the main retail chains of the country, at a suggested price of $ 1,499

 Noblex site 




sábado, 19 de noviembre de 2016

La portada de Diciembre , de la Revista Rolling Stone, con fotografía del Chileno Carlos Müller.


La historia del fotógrafo chileno que llegó a la portada de la revista Rolling Stone

Una imagen tomada por Carlos Müller, acapara la tapa , de la prestigiosa publicación norteamericana,  en su número de diciembre.


En su última gira por Sudamérica, los Rolling Stones contrataron a fotógrafos de cada país,  para registrar sus conciertos en la región. En el caso de Chile, el escogido fue Carlos Müller, quien se encargó , de inmortalizar a Sus Majestades Satánicas, en su nueva visita a suelo Chileno , el pasado 3 de febrero.

Diez meses después del espectáculo, una de las fotos que tomó Müller —en la que Keith Richards y Mick Jagger aparecen sonriendo,  durante el show , en el Estadio Nacional— llegó a la portada , de la edición de diciembre , de la prestigiosa revista Rolling Stone, para sorpresa del propio fotógrafo.

"Un amigo me avisó , que estaba apareciendo la foto , en la portada, el miércoles o jueves pasado, pero yo no tenía idea. La hice para la banda, e imagino que está en el stock de fotos , que ellos distribuyen , de forma promocional", comentó Müller

En su nueva edición, la revista norteamericana , contará con una entrevista , a los hombres de "Satisfaction" , por su próximo disco de estudio, y para el reportero gráfico,  es llamativo,  que se haya optado,  por una imagen de un show en directo: "Uno entendería que iba a aparecer una foto,  de la banda entera, de su nueva sesión de fotos, con su nueva imagen. Pero eligieron una foto en vivo, es raro igual", indicó.


Müller cuenta que es primera vez,  que su trabajo logra un nivel tan alto de exposición.

"Con este alcance es primera vez, con una tapa a nivel global. Lo otro eran cosas puntuales: cuando trabajaba para Los Bunkers,  habían publicado una foto pequeña en el New York Times, o el año pasado una foto del Sonar Chile,  apareció en el diario El País de Argentina", comentó.

Tras la publicación de la portada de la revista, algunos fans argentinos de los Rolling Stones,  creyeron que la fotografía había sido tomada,  al otro lado de la cordillera, debido a que el conjunto , inicialmente compartió la imagen , después de su segundo show en el país vecino, el pasado 10 de febrero en La Plata.

"No especificaron , si era una foto del concierto de la noche anterior, y eso provocó la confusión. En realidad no, de hecho en el crédito de la revista , dice la fecha y el lugar donde estaba tomada", cerró Müller.

Por Javier Valladares, ADN, Gracias!


The December cover, of Rolling Stone Magazine, with photograph of Chilean Carlos Müller.


 The story of the Chilean photographer who came to the cover of Rolling Stone magazine


An image taken by Carlos Müller, captures the cover of the prestigious American publication, in its December issue.

In their last tour of South America, the Rolling Stones hired photographers from each country, to record their concerts in the region. In the case of Chile, the chosen one was Carlos Müller, who was in charge, to immortalize to Its Satanic Majesties, in his new visit to Chilean soil, the past 3 of February.

Ten months after the show, one of the photos taken by Müller - in which Keith Richards and Mick Jagger appear smiling during the show at the National Stadium - came to the cover of the December issue of the prestigious Rolling magazine Stone, to the photographer's own surprise.

"A friend told me that the photo was appearing on the cover, on Wednesday or Thursday, but I had no idea. I made it for the band, and I imagine it's in the stock of photos, which they distribute, so Promotional, "commented Müller

In its new edition, the American magazine, will have an interview, the men of "Satisfaction", for his next studio album, and for the graphic reporter, it is striking, that has been opted for an image of a show in "You would understand that a photo, the whole band, of your new photo session, with your new image would appear, but they chose a live photo, it's just the same," he said.

Müller says that it is the first time that his work achieves such a high level of exposure."This was the first time, with a global cap. The other things were specific: when I was working for The Bunkers, they had published a small photo in the New York Times, or last year a photo of Sonar Chile appeared in The newspaper "The Country of Argentina, "he said.

Following the publication of the cover of the magazine, some Argentine fans of the Rolling Stones believed that the photograph had been taken, on the other side of the mountain range, because the group initially shared the image, after their second show in The neighboring country, last February 10 in La Plata.

"They did not specify, if it was a photo of the concert of the previous night, and that caused confusion. Not really, in fact in the credit of the magazine, it says the date and place where it was taken," Müller concluded.

By Javier Valladares, ADN , THANKS

 Carlos Müller