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* Los Stones son más que una banda de rock , los Stones son un estilo de vida!

* The Stones are more than a rock band, the Stones are of life style !
ANDREW LOOG OLDHAM

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sábado, 17 de noviembre de 2012

Rolling Stones , Chuck Sperry: "Hoy los posters se cuelgan en el living de la casa porque son arte"


Artista del rock, trabajó para las bandas más célebres, de los Beatles a los Rolling Stones; expuso sus obras en un local de Palermo , Buenos Aires 


Le gusta definirse como un artista de rock. Aunque no hace música, sino serigrafía. Chuck Sperry tiene 50 años y es autor de posters de algunas de las bandas y músicos más importantes del mundo: Rolling Stones, Pearl Jam, Bob Dylan, Eric Clapton, Motorhead, Iggy Pop, Phoenix. La lista sigue con MGMT, Passion Pit, Patti Smith y Audioslave, entre otros. Incluso el libro Antología , de los Beatles, incluyó un trabajo suyo. Hoy, Sperry vive en San Francisco, donde tiene su estudio, Firehouse, que produce la artística de las presentaciones en vivo de los tres principales teatros de la ciudad: el Avalon, el Warfield y el Fillmore. "Me convertí en la encarnación de esta tradición que empezó en los 60 y que continúa", dice.

Días atrás estuvo en Buenos Aires para presentar su libro High Volume , editado por la revista Porco, que compendia su obra. Sus serigrafías, cuelgan en el MOMA de San Francisco, en el Rock and Roll Hall of Fame y en la Biblioteca del Congreso de Estados Unidos. Hace unos días, pudieron verse en Espacio Cabrera, donde, además, dictó talleres para artistas y diseñadores. Allí dialogó con la nacion.

-¿La desaparición del formato disco como objeto significó el fin del arte de tapa?

-En realidad, no. La primera vez que se hizo un arte de tapa se tomó de un póster hecho para una presentación. Stanley Mouse y Alton Kelley hicieron uno para una presentación de Greatful Dead y gustó tanto que se convirtió en el arte de tapa. Ése fue el camino. Hoy, a pesar de que los discos como formato dejaron de tener vigencia, los pósteres siguen vigentes.

-¿Cuál es su vigencia?

-Sucede que las presentaciones en vivo son lo más importante para la banda. Pero, además, las tapas de discos son más chicas, del tamaño del CD, o con el formato MP3 directamente no existen. Los pósteres se convirtieron en una parte muy importante para comunicar la estética. Las bandas quieren transmitir una experiencia visual con su música. Músicos como The Black Keys, Pearl Jam, Soundgarden o Eric Clapton me contratan para que diseñe esa experiencia. Con Internet, Facebook y Twitter se abrió otra dimensión para la estética de las bandas. Hice un póster para Pearl Jam, ellos lo subieron a su página oficial en Facebook y obtuvo 14.000 "me gusta" en tres días y fue compartido 2400 veces.

-¿Cómo es el proceso de creación, eso de inspirarse en la inspiración de otro?

-Todo empieza y termina con la música. Vuelvo a escuchar a la banda para ver si pesco alguna idea nueva. Tal vez, no viene de las letras. A veces es un sentimiento que sólo aparece en la música. En 2009 estaba haciendo el póster de Mogwai (la banda escocesa de posrock). De pronto vino a mí la imagen de una mujer mirando muy intensamente, mordiéndose las uñas. No fue algo literal, ya que es una banda instrumental. La banda toca con cinco guitarras en el escenario. Suenan fuerte, salvaje. La distorsión del sonido de las guitarras está en el pelo.

-¿En qué lugar de la casa se colgaban los posters en los 70 y en qué lugar ahora?

-Cuando era niño, mis hermanos eran fanáticos de Jimi Hendrix, The Who, los Rolling Stones. Todos colgaban en las paredes de su cuarto, junto con un mapa de Vietnam y una alfombra india. En aquella época, el lugar del poster era la habitación del adolescente. Hoy, es el living de la casa, porque son reconocidos como arte. Quienes compran mis posters suelen mandarme fotos de donde los colgaron y la mayoría fueron a parar a la sala principal de la casa.

Una vez que la banda aprueba el diseño del póster de la presentación, Sperry recorre las marquesinas de Haight Street, en San Francisco, colgando en persona la nueva estética de la convocatoria. En total, imprime entre 200 y 500 copias de serigrafía en su taller y aquellas que no van a parar a Haight Street las vende por Internet a los seguidores de la banda, que pagan entre 80 y 400 dólares por su poster. Su sello distintivo son las tintas metálicas. En general, además, suele hacer una edición limitada monocromática, que va con número de serie y triplica o cuadruplica el valor de la tirada general. Son las serigrafías más buscadas por los fanáticos.

-¿Admirás a alguien a quien no pudiste retratar?

-Sí. A The Who. Los escuché tanto... es música inspiracional para mí. Nunca tuve la posibilidad de hacer un póster para The Who. Les hice a los Rolling Stones, a los Beatles, Eric Clapton, Bob Dylan, Joe Strummer, The Clash... A casi todos los músicos a los que admiro. Pero me falta The Who. Así que, si están leyendo el diario... ¿puedo dejarte mi teléfono para que me llamen?

-¿Tuviste algún cortocircuito con las grandes bandas a la hora de presentar y defender tu trabajo?

-Sí, pasa a veces. A las bandas que vienen a mí, en general les gusta mi estética. Y la mayoría de las veces, funciona. Pero ha habido ocasiones en que les mostré mi trabajo y me miraron e hicieron un "ehhh" de desaprobación.

-¿Quién?

-¿Querés nombres?

-No debe ser sencillo trabajar con Eric Clapton o con los Rolling...

-No, de hecho, los grandes son los más amables. Una vez, decidí rechazar un trabajo para Iggy Pop. Iba a tocar en el Warfield. Pero sabía que su manager era muy estricto y malhumorado. No quería tener que lidiar con eso. Una noche, estaban cenando en un restaurante en el que estaban enmarcados mis pósteres. Entonces Iggy dice: ¿Por qué m... yo no tengo un pó ster como ésos? Todos se miraron. Me llamaron en ese mismo instante. Eran las 18 y me dijeron que necesitaban el póster de Iggy para el día siguiente a las 8. Y lo hice. Estaba tocando Raw Power. Hice un póster de una supernova. No hay poder más crudo que una supernova. Iggy es una supernova. Y le encantó.

-No me dijiste a quién no...

-A Ben Harper. Hice un trabajo para él inspirado en la revolución cubana. Ben es un tipo muy copado. Cuando hice mi primer trabajo para él fue muy amable. Me invitó al escenario, a los camarines, a cenar. Pero cuando hice el segundo trabajo, tuve que explicárselo, hablar de la intención... hasta que me dijo Mmm, no lo quiero. Haz otro . Entonces le cambié el nombre, lo llamé Humanity. Lo subí a Internet y se vendió en menos de 10 minutos.

-¿Cuál es el trabajo que mejor resume tu estilo?

-¿Uno que me llevaría a una isla desierta? La serie de Widespread Panic. Resume las distintas estaciones del año. Es muy emblemático. Refleja muy bien mi trabajo.

-¿Siempre retratás mujeres despeinadas?

-¡Sí! ¡Despeinadas como vos! Los rulos me permiten jugar con las líneas. De hecho, estás inspirándome en este momento....

Por Evangelina Himitian  | LA NACION










 Chuck Sperry: "Today the posters are hung in the living room of the house because they are art"

Rock artist, worked for the most famous bands, from the Beatles to the Rolling Stones; exhibited his works in a local Palermo, Buenos Aires


He likes to be defined as a rock artist. While not making music, but screen printing. Chuck Sperry is 50 years old and is the author of posters of some of the bands and musicians in the world: Rolling Stones, Pearl Jam, Bob Dylan, Eric Clapton, Motorhead, Iggy Pop, Phoenix. The list continues with MGMT, Passion Pit, Patti Smith and Audioslave, among others. Even the book Anthology, the Beatles, his work included. Today, Sperry lives in San Francisco, where he has his studio, Firehouse, which produces artistic live performances of the three main theaters of the city: the Avalon, the Fillmore and Warfield. "I became the embodiment of this tradition that started in the 60s and it continues," he says.

Days ago in Buenos Aires was to present his book High Volume, edited by Porco magazine, which summarizes his work. His serigraphs, hang in the MOMA of San Francisco, in the Rock and Roll Hall of Fame and in the Library of Congress. A few days ago, Cabrera could be in space, where he also gave workshops for artists and designers. There he spoke to the nation.

- The disappearance of the disk format as an object meant to cover art?

-Actually, no. The first time I made a cover art was taken from a poster made for a presentation. Stanley Mouse and Alton Kelley did one for a presentation of Greatful Dead and liked it so much that it became the cover art. That was the way. Today, even though the format albums stopped having effect, the posters remain.

- What is your life?

-It happens that the live performances are most important to the band. But also covers are smaller disks, CD size, or directly with the MP3 format no. The posters have become a very important part to communicate the aesthetics. The bands want to convey a visual experience with their music. Musicians like The Black Keys, Pearl Jam, Soundgarden or Eric Clapton hire me to design this experience. With the Internet, Facebook and Twitter opened another dimension to the aesthetics of the bands. I made a poster for Pearl Jam, they rose to their official Facebook page and received 14,000 "likes" in three days and was shared 2400 times.

- How is the process of creation, that draw on the inspiration of another?

-Everything begins and ends with music. I listen to the band to see if I catch any new ideas. Maybe not from the letters. Sometimes it's a feeling that only appears in music. In 2009 I was making the poster Mogwai (Scottish post-rock band). Suddenly came to me the image of a woman looking very hard, biting his nails. It was not literal, since it is an instrumental band. The band plays with five guitars on stage. Ring out, wild. The distortion of the sound of the guitars is in the hair.

- Where in the house were hung posters in the 70 and of the area now?

-As a child, my brothers were fans of Jimi Hendrix, The Who, The Rolling Stones. All hung on the walls of his room, along with a map of Vietnam and an Indian rug. At the time, the place of the poster was teenager's room. Today, it is the living room of the house, because they are recognized as art. Why buy my posters are sending me photos of where hung and most ended up in the main room of the house.

Once the band approves the design of the poster presentation, Sperry runs marquees Haight Street in San Francisco, hanging himself the new aesthetic of the call. In total, between 200 and 500 printed copies of screen printing in his workshop and those that do not accrue to Haight Street the Internet sold to fans of the band, who pay between 80 and 400 dollars for his poster. Its hallmarks are metallic inks. In general also tend to make a limited edition monochrome, that goes with the serial number and triples or quadruples the value of general circulation. They are the most sought serigraphs by fans.

- Do you admire someone who could not portray?

-Yes. A The Who. I heard them both ... music is inspirational to me. I never had the opportunity to make a poster for The Who. I made the Rolling Stones, the Beatles, Eric Clapton, Bob Dylan, Joe Strummer, The Clash ... Almost all musicians I admire. But I lack the Who. So, if you are reading the newspaper ... I can? Let my phone to call me?

- Did you have a short circuit with the big bands when present and defend your work?

-Yes, it happens sometimes. The bands that come to me generally like my aesthetic. And often, Works. But there have been times when I showed them my work and looked at me and did a "ehhh" disapproval.

- Who?

- Do you want names?

-It should not be easy to work with Eric Clapton and the Rolling ...

-No, in fact, the larger the more friendly. Once I decided to reject a job for Iggy Pop was going to play at the Warfield. But she knew her manager was very strict and moody. I did not want to have to deal with that. One night, they were having dinner at a restaurant that my posters were framed. Then Iggy says: Why do m ... I have not got a Po ster like that? Everyone looked. They called me on the spot. It was 18 and they said they needed Iggy poster for the next day at 8. And I did. He was playing Raw Power. I made a poster of a supernova. No more raw power than a supernova. Iggy is a supernova. And he loved it.

-Who did not tell me no ...

-A Ben Harper. I did a job for him inspired by the Cuban revolution. Ben is a really cool guy. When I did my first job he was very friendly. He invited me to the stage, the dressing rooms, to dinner. But when I did the second job, I had to explain, discuss the intention ... Mmm until I said, do not want it. Make another. Then I changed my name, I called Humanity. I got on the Internet and sold in less than 10 minutes.

- What is the work that best sums up your style?

- One that would take me to a desert island? Widespread Panic series. Summarizes the different seasons. It is very symbolic. It reflects my job well.

- Do you always portray women disheveled?

- Yes! Disheveled like you! The rollers let me play with the lines. In fact, you are inspiring me at the moment ....

By Evangelina Himitian | La Nacion 






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