jueves, 30 de junio de 2016

Georgia May Jagger en el lanzamiento de Thomas Sabo (FOTOS)

Georgia May Jagger en el lanzamiento de Thomas Sabo, en el Club de China, Berlín, el miércoles.


 Georgia May Jagger at the Thomas Sabo launch, at the China Club, Berlin, on Wednesday.

By Jj NattrassTHANKS

PICS:



















Nuevo documental sobre Richards, "Keith Richards - El origen de las especies".

Julien Temple dirige un documental sobre Keith Richards para la BBC


Keith dijo: "Había una sensación a finales de los 50 / principios de los 60 de un cambio que se avecinaba".


Luego, en septiembre, Richards seleccionará documentales, películas y presentaciones en vivo que se transmitirán durante dos noches.

Richards todavía está de gira con los Rolling Stones, que celebraron su 50 aniversario en 2012 y no muestran signos de desaceleración, tiene intención de lanzar un nuevo álbum despues de 11 años, en noviembre.


Temple dijo que el documental de 60 minutos sería explorar cómo ambos,  Richards "y lo que se produjo en Inglaterra en los años 60 ".

Keith Richards será el tema del documental de la BBC2, que narra su infancia y los efectos de crecer en la Gran Bretaña de posguerra. Richards fue tentado a hacer el proyecto para enfatizar los vientos de cambio en cultura popular de  la sociedad después de la Segunda Guerra Mundial; "Harold Macmillan dijo que en realidad -" Los vientos de cambio "y todo lo que siguio  . sin duda sentí que mi generación y lo que pasaba y la sensación en el aire era el momento de empujar los límites.


Documentales, películas y actuaciones en directo, todas con una introducción de Keith  explicando las razones detrás de sus selecciones.  El origen de las especies va a contar la historia de cómo el músico escapó a la muerte durante la Segunda Guerra Mundial, cuando un golpe directo durante un bombardeo roció su cuna con ladrillos y mortero. Temple también  dirige el nuevo documental sobre Richards, Keith Richards - El origen de las especies.


Su película para la BBC2 será una fascinante exploración en los años posteriores a la guerra, como impactaron tanto su vida como en los demás e influyeron en los años 60 y las décadas que siguieron. " será un viaje musical emocionante para los espectadores - que tendran  una idea extraordinaria y única de pasiones e inspiraciones de Keith". Keith Richards - El origen de las especies será  producido por Jane Rose para Nitrate Films. "Sé que va a ser una experiencia totalmente original".


New documentary about Richards: " Keith Richards - The Origin Of The Species"

Julien Temple to direct Keith Richards doc for BBC


Keef said: "There was a feeling late 50s/early 60s that there was a change coming". Tribu Magazine


Then, in September, Richards will select documentaries, films and live performances that will air over two nights. Richards is still touring with the Rolling Stones, who celebrated their 50th anniversary in 2013 and show no signs of slowing down, planning to release their first new album in 11 years later in November. Temple said the 60-minute documentary would explore how both Richards "and the '60s in England came about". Keith Richards will be the subject of the BBC2 documentary, narrating his childhood and the effects of growing up in post-war Britain. Richards was enticed to do the project to emphasize the winds of change in pop-culture society after WWII; "Harold Macmillan actually said it - "The winds of change" and all that - but he didn't mean it in quite the same way. I felt a new way of living emerging, a new kind of person becoming possible - something I wanted to be a part of", Temple said in a statement. I certainly felt that my generation and what was happening and the feeling in the air was it's time to push limits.


Documentaries, films and live performances, all with an introduction from the Rolling Stones rocker explaining the reasons behind his selections. The Origin of the Species will tell the story of how the musician escaped certain-death during the Second World War when a direct hit during a bombing raid sprayed his cot with bricks and mortar. Temple has also directed a new documentary about Richards, Keith Richards - The Origin Of The Species.


His film for BBC2 will be a fascinating exploration into the post-war years, how they impacted both his life and others and influenced the '60s and the decades that followed. "And his curated weekend of programmes for BBC4 will be a thrilling musical journey for viewers - giving an extraordinary and unique insight into Keith's passions and inspirations". Keith Richards - The Origin Of The Species will be exec produced by Jane Rose for Nitrate Films. "I know it will be a totally original experience".





lunes, 27 de junio de 2016

Mick Jagger viendo Italia vs España , espera el juego entre Inglaterra - Islandia

Mick Jagger es uno de los más ilustres aficionados al fútbol del país que lo inventó. Aunque su Inglaterra , no juega hasta las 21:00, Mick  decidido vivir,  una tarde futbolera. Como sabe  el juego de estos octavos fué Italia-España, El lider los los Rolling Stones , no se perdió ni un detalle. 

Twitter de Mick Jagger 

Looking forward to Italy v Spain tonight, and of course England v Iceland. Let's see some goals guys !! #EURO2016


 Mick Jagger looking at Italy vs Spain, waiting for the game between England - Iceland

Mick Jagger is one of the most illustrious football fans around the country that invented it. Although his England, does not play until 21:00, Mick decided to live, a footballing afternoon. As you know the game of this round was Italy-Spain, the leader of the Rolling Stones, not a detail missed.

Mick Jagger´s Twitter


Looking forward to Italy v Spain tonight, and of course England v Iceland. Let's see some goals guys !! #EURO2016



El Brexit cultural: The Rolling Stones deberá pedir "permiso de trabajo"



El Brexit golpea fuerte,  a la línea de flotación de la hegemonia británica en el arte, la música o el cine. Los intelectuales británicos , temen una contracción de su mercado,  con la salida de la UE

No podemos saber , qué hubiera votado John Donne,  ante la urna del Brexit, pero el verso más famoso,  del gran poeta isabelino,  ("No man is an island", es decir, "Ningún hombre es una isla en sí mismo") ha servido de lema,  para los artistas e intelectuales británicos , partidarios de la permanencia en la Unión Europea. Y es que desde que se colocó una fecha para el referéndum, la cultura ha tomado partido y lo ha hecho por el "Remain", conscientes de que la UE , proveía un mercado más amplio, variado y ventajoso para las artes británicas. La lista de personalidades de la cultura , contra el Brexit es larga. Entre los más célebres se encuentran:  Daniel Craig, Ken Loach, Anish Kapoor, Vivienne Westwood, Danny Boyle, Ian McEwan, Jude Law, Franz Ferdinand, Jogn le Carré y Stephen Frears. Los últimos en alzar la voz,los integrantes de las eternas bandas rivales refrencia del "Britpop": Blur y Oasis.

Al final, la salida de la política continental,  se ha consumado y, aunque los partidarios del Brexit , abanderan la necesidad de recuperar la soberanía comercial,  para potenciar la economía local, las expectativas para la música, el cine, las artes y el mercado editorial británico,  pueden no ser tan halagüeñas , precisamente por ese abandono del mercado comunitario, y sus numerosos beneficios,  en materia de derechos, licencias, impuestos , y un sinfín de aspectos legales y burocráticos. Reino Unido ha optado por ser una "isla en sí misma",  y su economía y hegemonía cultural , pueden pagarlo caro en casi todos los ámbitos.

MÚSICA

A nadie se le escapa que la música británica es, junto a la norteamericana, la industria más potente del mundo. Eso se debe , a la hegemonía de su lengua y su tradición, pero también , a la inteligente gestión de las mismas. Según un informe de Ticketbis.com, esa situación podría estar amenazada,  por la variación en "aspecto legales, burocráticos y económicos” , derivados del Brexit. “Por ejemplo -señala el informe-, los músicos británicos, como Mick Jagger, por ejemplo, podrían necesitar permiso de trabajo,  para actuar en un país europeo”. Curiosamente, hasta la fecha , los grupos británicos no necesitaban estos permisos, mientras que el resto de artistas europeos , debían contar con él, para actuar en Reino Unido. Además, existe la amenaza real , de un posible incremento , del precio de los discos,  y del merchandising, “que ahora están exentos de IVA , y derechos de aduana”. Una probable alza , de los precios de los vuelos afectaría al turismo musical, a esa riada de jóvenes , que tiene Londres y los festivales ingleses,  como Meca. Esta situación será especialmente nefasta,  para grupos de rango medio,  o bajo, más dependientes de las coyunturas. “La Unión Europea -concluye el informe-,  proporciona un marco legal sólido,  que beneficia a la industria musical, ordena y simplifica aspectos legales , como los derechos de autor”. Pero ese marco ya no será el de Gran Bretaña.

CINE, TV Y TEATRO

En los últimos 7 años, hasta 32 millones de euros de la Unión Europea,  han ido a parar a proyectos de cine y televisión. Ese dinero, por supuesto, dejará de afluir al Reino Unido,  cuando se consume su separación,  del resto de Europa. Y con él se evaporarán,  numerosas iniciativas,  a menos que el Gobierno británico,  lo supla con nuevos esfuerzos económicos. Los actores,  han sido uno de los gremios,  que se ha movilizado en mayor medida, conscientes de que el mundo del cine , y la televisión camina hacia la integración entre países. Precisamente, las coproducciones, facilitadas por el marco de la UE, se verán seriamente afectadas. La patronal BECTU, que defiende los intereses de la radiodifusión, el cine, el teatro y el espectáculo en Reino Unido,  se ha manifestado abiertamente contra el Brexit,  en base a que “nuestra industria se beneficia enormemente , de la protección de la UE, por lo que creemos que nuestros socios , quedarán en seria desventaja , con otros países si Gran Bretaña,  queda a expensas de las leyes internacionales de comercio”. En el caso del cine, el golpe podría venir , no sólo de la merma de negocio , en la propia Europa, sino de Estados Unidos, que cada año inyecta dinero , en producciones británicas , al ser “un destino atractivo de acceso a toda Europa”. En cuanto al teatro, además de la merma , que podrían experimentar , por un posible bajon del turismo, las coproducciones entre países, cada vez más habituales, dependerían de un marco legal más complejo , y menos ventajoso que el actual. El escritor y crítico,  Rupert Christiansen , lo ejemplificaba de esta manera en “The Telegraph”: “El tipo de 'europrogramación' , defendido por el Barbican Center, con Juliette Binoche , en una tragedia griega coproducida y dirigida por un holandés , con una orquesta residente en Leipzig, sería probablemente,  demasiado complicado administrativamente para ser viable”. La propiedad intelectual,  y el copyright también,  experimentarán cambios, añade.


ARTES

Museos y galerías también están a la expectativa , de lo que pueda pasar en los próximos años. La cooperación en materia de arte , se ha estrechado en los últimos años,  en el seno de Europa y, por ejemplo, las donaciones entre salas de exposiciones , serán más complicadas (y, por tanto, onerosas) con las nuevas condiciones aduaneras , y la salida de Reino Unido , de los programas comunitarios establecidos , y subvencionados. El dinero para proyectos de restauración , también queda en el limbo. El mercado del arte , dependerá también de la nueva política de tasas,  y licencias de exportación e importación. Aunque algunos expertos consideran que Londres , podría competir más directamente,  con Nueva York o Hong Kong , en materia de ventas y subastas, el temor a la fuga de capital europeo , por la inseguridad del marco legal , y los costes de transacción, pueden deprimir el sector.

TURISMO
Nadie sabe cómo puede afectar el nuevo marco geopolítico al turismo, pero parece que una cosa está clara: los precios de los vuelos subirán. Eso, unido a que se necesite visado para entrar en el país (todo estos supuestos están por negociar) podría golpear seriamente a toda la gran familia dependiente de los visitantes extranjeros: museos, conciertos, espectáculos... Ya hay quien aventura que Londres, sin duda una capital cultural y de ocio imprescindible, podría perder muchos enteros, especialmente entre los jóvenes. ¿Será Berlín el nuevo Londres?

CREATIVIDAD

El debate del Brexit , ha sido sobre todo económico y, también en buena medida, social a través del problema de la inmigración. Pero algunas voces , se han alzado para reclamar ese algo inmaterial , que podríamos llamar “creatividad” y que, defienden, vendría dado del contacto,  con otra naciones, otras sensibilidades y otras razas. Para estos críticos, toda la cultura británica , pierde por el solo hecho de desgajarse de un marco superior,  y mirarse el ombligo. De ahí, el lema de Donne (“No man is an island”) , o las referencias en la prensa británica a Bowie, que pasó tres años claves , en su maduración musical , en aquel Berlín separado de los 70. El Brexit, opinan, empobrecerá a la larga,  no ya el mercado sino la propia mentalidad cultural de los británicos.

Por Gonzalo Núñez .
www.larazon.es


The cultural Brexit: The Rolling Stones will ask "work permit"


 The Brexit strongly hits, to the waterline of British hegemony in art, music or movies. British intellectuals fear a contraction of the market, leaving the EU

We can not know what would have voted John Donne, before the tomb of Brexit, but most famous verse, the great Elizabethan poet, ( "No man is an island", ie, "No man is an island entire of itself") it has served as a slogan, for British artists and intellectuals, supporters of stay in the European Union. And since a date for the referendum was placed, culture has taken sides and has done so for the "Remain", aware that the EU, provided a broader, varied and advantageous for British arts market. The list of personalities of culture, against Brexit is long. Among the most famous they are: Daniel Craig, Ken Loach, Anish Kapoor, Vivienne Westwood, Danny Boyle, Ian McEwan, Jude Law, Franz Ferdinand, Jogn le Carré and Stephen Frears. The last to speak out, members of the eternal rival gangs refrencia the "Britpop": Blur and Oasis.In the end, the output of mainland policy has been consummated and although supporters of Brexit, champion the need to recover commercial sovereignty, to enhance the local economy, expectations for music, film, art and the market British publisher, may not be so rosy, precisely because of the abandonment of the Community market, and its many benefits, in terms of rights, licenses, taxes, and a host of legal and bureaucratic aspects. United Kingdom has chosen to be an "island itself" and its economic and cultural hegemony, may pay dearly in almost all areas.

MUSIC

 Nobody is aware that British music is, along with the US, the world's most powerful industry. That is due to the hegemony of their language and tradition, but also to the intelligent management of them. According to a report Ticketbis.com, this situation could be threatened by the variation in "legal aspect, bureaucratic and economic" Brexit derivatives. "For example She points to the report, British musicians such as Mick Jagger, for example they may need work permit to work in a European country. "Interestingly, to date, the British group did not need these permissions, while other European artists had to have him, to act in the UK. in addition, there is a real threat of a possible increase in the price of disks, and merchandising, "which are now exempt from VAT and customs duties." a likely rise, prices of flights affect the musical tourism, this flood of young people who have London and the British festivals such as Mecca. This situation is especially dire for groups midrange, or lower, dependent on the joints. "the European Union concludes the report, provides a framework solid legal, beneficial to the music industry, orders and simplifies legal issues such as copyright ". But that will no longer be part of Britain.

FILM, TV AND THEATER 

In the last 7 years to 32 million euros from the European Union, they have gone to film and television projects. That money, of course, will no longer flow into the UK, when their separation from the rest of Europe is consumed. And with him will evaporate, numerous initiatives, unless the British Government will supply it with new economic efforts. The actors have been one of the guilds, which has been mobilized to a greater extent, aware that the world of cinema, television and walk towards integration among countries. Indeed, co-productions, provided by the framework of the EU, will be severely affected. The BECTU employer, which defends the interests of broadcasting, film, theater and entertainment in the UK, has been outspoken against Brexit, on the basis that "our industry benefits greatly from the protection of the EU, so we believe that our partners will be at a serious disadvantage with other countries if Britain is at the expense of international trade laws. " In the case of film, the blow could come not only from the loss of business, in Europe itself, but from the United States, which annually injects money in British productions, being "an attractive destination access across Europe ". As for the theater, in addition to the decline, they may experience, for a possible bajon tourism, co-productions between countries, increasingly common, depend on a complex legal framework, and less advantageous than today. The writer and critic Rupert Christiansen, as exemplified in this way in "The Telegraph": "The type of 'europrogramación', defended by the Barbican Center, with Juliette Binoche, in a co-produced and directed by a Dutch Greek tragedy, with a resident orchestra in Leipzig, would probably be too cumbersome administratively to be viable. " Intellectual property and copyright also experience changes, he adds. 

ARTS

 Museums and galleries are also the expectation of what might happen in the coming years. Cooperation in the field of art, has narrowed in recent years, within Europe, for example, donations from showrooms, will be more complicated (and therefore expensive) with the new customs conditions, and UK output, the established community programs and subsidized. The money for restoration projects, also remains in limbo. The art market will also depend on the new rate policy, and export and import licenses. Although some experts believe that London could compete more directly with New York or Hong Kong, in terms of sales and auctions, fear the flight of European capital, the uncertainty of the legal framework and transaction costs, can depress the sector.

TOURISM

 Nobody knows how it can affect the new geopolitical framework to tourism, but it seems that one thing is clear: the flight prices will rise. That, coupled with that visa is required to enter the country (all these assumptions are to be negotiated) could seriously hit the whole family largely dependent foreign visitors: museums, concerts, shows ... There is one adventure that London, certainly an essential cultural and entertainment capital could lose a lot worse, especially among young people. Will Berlin New London?

CREATIVITY

 Brexit's debate has been primarily economic and also largely social through the immigration problem. But some voices have been raised to claim that intangible something, we might call "creativity" and that, they argue, it would be given contact with other nations, other sensitivities and other races. For these critics, all British culture, lost by the mere fact of an upper frame break off and navel gazing. Hence, the motto of Donne ( "No man is an island"), or references in the British press to Bowie, who spent three key years in his musical maturity, at the Berlin separated from 70. Brexit, say it will impoverish the long run, no longer the market but the cultural mindset of the British own.

by Gonzalo Nunez.www.larazon.es



domingo, 26 de junio de 2016

Ronnie Wood y Sally Humphreys llegan a casa con sus gemelas recién nacidas Gracie Jane y Alice Rose. (FOTOS)


Por JJ Nattrass y William Lee Adams Gracias!


Ronnie Wood and Sally Humphreys  arrive home with their newborn twins Gracie Jane and Alice Rose.

 By Jj Nattrass and William Lee Adams Thanks! 
 PICS: 












sábado, 25 de junio de 2016

Bernie Worrell, tecladista magistral, ha muerto. (Worrell contribuyó con Keith Richards)

Bernie Worrell, el ingenioso "Mago de Woo", cuya increíble  gama de sonidos de teclado y texturas a ayudado a definir el imperio musical Parliament-Funkadelic y artistas influenciados de funk, rock, hip-hop y otros géneros, ha muerto.

Worrell, que anunció a principios de 2016 que pasaba la  cuarta etapa de cáncer de pulmón, murió el viernes a los 72 años Falleció en su casa de Everson, Washington, según su esposa, Judie Worrell.

Worrell contribuyó en el álbum "Talk Is Cheap" de Keith Richards

Bernie Worrell, masterful keyboardist, has died. (Worrell contributed with Keith Richards)

Bernie Worrell, the ingenious "Wizard of Woo" whose amazing array of keyboard sounds and textures helped define the Parliament-Funkadelic musical empire and influenced performers of funk, rock, hip-hop and other genres, has died.

Worrell, who announced in early 2016 that he had stage-four lung cancer, died Friday at age 72. He died at his home in Everson, Washington, according to his wife, Judie Worrell.

Worrell contributed to "Talk Is Cheap" album by Keith Richards






viernes, 24 de junio de 2016

Jesse Wood y Fearne Cotton en el Festival de Glastonbury (FOTOS)


 por Rebecca Lawrence Gracias! 





Jesse Wood and Fearne Cotton at Glastonbury Festival

By Rebecca Lawrence THANKS 

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Fearne Cotton Instagram :